onsdag 11 mars 2009

Korvstroganoff med blomkålspuré


Idag var det extrapris på falukorv i affären och då blev jag så himla sugen på det! Så det blev korvstroganoff gjord på:
2 charlottenlökar
2 vitlökskyftor
200gram falukorv i stroganoffbitar.
Detta stekte jag så korven fick yta.
3 hackade tomater
Hällde i dessa i stekpannan och kokte ihop dem till de blev mjuka, och hade på lite olja och balsamvinäger. Jag tycker det är ganska gott med stora bitar kvar i av tomaterna, så koktiden varierar beroende på vilken konsistens man gillar. Sen salta och peppra som vanligt.
Blomkålspurén bestod endast av kokt blomkål som jag sedan mixade och spädde med lite mjölk till en bra konsistens.
Perfekt onsdagsmat efter att ha skrivit tenta!

1 kommentar:

Anonym sa...

jag älskar korvstrognoff!! Helt galet gott...